Адміністративна відповідальність обов’язково передбачає процедуру передбачену кодексом про адміністративні порушення. Для застосування адміністративного штрафа необхідною є наявність вини та протокол про адміністративне порушення, який складається за встановленою формою, розглядається на протязі 14 днів про місце і час розгляду обов’язково повідомляється порушник, в наслідок розгляду або приймається постанова про накладення адміністративного штрафу, або постанова про припинення провадження.
Податковий кодекс передбачає можливість застосування адміністративного арешту майна, який відповідно до ст. 94 ПКУ є винятковим способом забезпечення виконання обов’язків платника податків. Фактично адміністративний арешт майна є дуже жорстким заходом відповідальності.
Арешт майна полягає в забороні платнику вчиняти будь-які дії, крім дій з їх охорони, зберігання та підтримання в належному функціональному та якісному стані.
Адміністративний арешт буває повним, або умовним. Повний – виключна заборона вчиняти будь-які дії, умовний – можна розпоряджатися за попереднім дозволом податкового органу. На підставі протоколу керівним приймає рішення про накладання адміністративного арешту.
Арешт застосовується до 96 годин без вихідних і святкових днів. Обґрунтованість цього арешту на протязі 96 годин повинна бути перевірена судом.
Арешт майна може бути застосованим:
- Платник порушує правила відчуження майна в податковій заставі.
- Податковий боржник виїдає закордон.
- Платник відмовляється від проведення перевірки, або допуску посадових осіб.
- Відсутність свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії. Сертифікати або патенти.
- Відсутня реєстрація платника податку, коли така реєстрація є обов’язковою відповідно до закону.
- Коли платник отримав податкове повідомлення, або має податковий борг вчиняє дії по переведенню його за межі України, або передачі інших особам, або дії з приховуванням.
- Платник відмовляється від перевірки стану збереження майна в податковій заставі.
- Платник не допускає податкового керуючого до складення акту опису майна, яке передається в податкову заставу, або для його продажу.
Адміністративний арешт припиняється:
- Відсутності рішення суду про його обґрунтованість.
- При погашенні податкового боргу.
- Усунення платником причин для адміністративного арешту.
- Ліквідація платника, в тому числі в наслідок банкрутства.
- Скасування судом або податковим органом рішення про арешт.
- Прийняття рішення суду про припинення решту.
- Пред’явлення свідоцтва про державну реєстрацію, свідоцтва, сертифікат, патенту.
- Фактичне проведення платником податку інвентаризації фондів, коштів, готівки.
- Надання податковому органу третіми особами доказів про їх право власності на це майно.
В разі, якщо майно платника податків звільняється з під адміністративного арешту повторне накладення з цих же підстав як при першому арешті не дозволяється.
Правові засади державного кредиту
Державний кредит є інститутом особливої частини фінансового права, який об’єднує і врегульовує однорідну групу фінансових правовідносин з приводу мобілізації тимчасово вільних грошових коштів підприємств, банків, заощаджень населення на загальнодержавні потреби…