Правові засади розподілу доходів і видатків між ланками бюджетної системи

Доходи і видатки місцевих бюджетів поділяються на :

  • Доходи і видатки, які враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів;
  • Доходи і видатки, які не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів ( доходи бюджету розвитку).

Поточний бюджет і бюджет розвитку – це одна з класифікацій частин бюджету, так само як поділ його на загальні і спеціальні фонди, якщо загальний фонд бюджету це власне сам бюджет (його доходна та видаткова частина в цілому), а спеціальний фонд можна визначити як «міні-бюджет» в складі бюджету, бюджет на визначену конкретну мету ( доходи і видатки передбачені на будівництво якогось об’єкту, витрати на іншу мету з чітко визначеними надходженнями саме на цю мету).

Поточний бюджет і бюджет розвитку – поділ бюджету (його доходів і видатків) на фінансування поточних проблем, тобто тих об’єктів (підприємств, установ, організацій) які вже існують і працюють.

Бюджет розвитку – доходи і видатки на розширення-відтворення (інвестиції на будівництво нових підприємств і об’єктів) та розширення і збільшення, модернізація наявних об’єктів, а також наукові та інші дослідження та технічні розробки, які дадуть відповідні результати в майбутньому.

Доходи місцевих бюджетів, які враховуються при визначені коштів бюджетних трансфертів (кошик доходів):

  1. Податок з доходів фізичних осіб ( в частинах визначених бюджетним кодексом, бюджетом кожного рівня);
  2. 50% зборів за спеціальне використання лісових ресурсів державного значення;
  3. 50% збору за спеціальне водокористування ( ресурсів державного значення);
  4. 50% за користування надрами загальнодержавного значення;
  5. Плата за ліцензії, сертифікати та патенти на певні види господарської діяльності;
  6. Плата за ліцензії на право експорту \ імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів ( тільки для Києва та Севастополя);
  7. Плата за державну реєстрацію, державне мито в частині, що належить відповідним бюджетам (державне мито з господарських спорів іде повністю до державного бюджету, а решта за належністю судів);

Доходи, які не враховуються при визначені коштів міжбюджетних трансфертів ( ст. 69 БК):

  1. Фіксований податок;
  2. Податок на прибуток підприємств комунальної власності;
  3. Платежі за використання природних ресурсів місцевого значення;
  4. Плата за землю;
  5. Податок на промисел;
  6. Плата за торговий патент на здійснення деяких видів підприємницької діяльності;
  7. Місцеві податки і збори.

Видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення на конкретні цілі пов’язані з реалізацією місцевих програм ( ст. 89 БК).

БК передбачає систему міжбюджетних трансфертів:

  1. Дотації вирівнювання
  2. Субвенції
  3. Кошти, що передаються до державного бюджету та місцевих бюджетів до інших бюджетів
  4. Додаткові дотації

Розрахунок обсягів видатків для визначення обсягів міжбюджетних трансфертів здійснюється за допомогою двох показників:

  1.  Фінансовий норматив бюджетної забезпеченості для місцевих бюджетів
  2. Корегуючий коефіцієнт до фінансового нормативу бюджетної забезпеченості

Податок з доходів фізичних осіб

Платником цього податку є фізичні особи, резиденти та нерезиденти, податковий агент.          Фізична особа-резидент – фізична особа, яка має місце проживання в Україні, у разі якщо фізична особа має місце проживання…

Написати нам

 

Ваше ім'я (обов'язково)

Телефон (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Текст запитання

×
Замовити дзвінок

 



×
Замовити послугу

 




×