Все більшою популярністю серед підприємців користуються недержавні служби безпеки, що спрямовані на збереження майна і конфіденційності клієнтів, а також забезпечення безпеки в побуті і бізнесі. Робота в сфері безпеки – прибутковий і перспективний бізнес, але діяльність в цій сфері ретельно контролюється державою і має ряд нюансів. Перше, про що треба потурбуватися, якщо ви вирішили працювати в цій сфері – отримання ліцензії на охоронну діяльність.
Як отримати ліцензію на охоронну діяльність
Дозвіл на ведення охоронної діяльності має право отримати як юридична особа, так і приватний підприємець. Як показує практика, найкращою формою господарського товариства є ТОВ.
Охоронна діяльність включає в себе наступні напрямки роботи:
- Охорона державного та приватного майна, а також об’єктів стратегічного призначення.
- Охорона секретних об’єктів, вантажів і транспорту.
- Захист життя державних та приватних осіб.
Ліцензія на охоронну діяльність видається Міністерством внутрішніх справ України і обов’язкова для діяльності охоронного агентства.
Організація, яка здійснює охорону, несе повну відповідальність за дії своїх співробітників, адже особовий склад має право застосовувати спеціальні прийоми та засоби спеціального захисту під час виконання своїх обов’язків.
До керівника охоронного підприємства існують особливі вимоги:
- Наявність диплому про вищу освіту та стажу роботи не менше 3 років в структурах МВД, а також служба не менше 3 років в Збройних силах України.
- Наявність диплому про вищу освіту, а також не менше 3 років стажу роботи на керівних посадах в організаціях, що пов’язані з охоронною діяльністю.
- Диплом про вищу юридичну освіту, а також стаж не менше 3 років роботи в організаціях, що надають охоронні послуги.
Тільки наявність фахівця, що відповідає таким вимогам, дозволить отримати ліцензію.
Не менш суворі вимоги висуваються і до персоналу агентства. Для отримання ліцензії треба, щоб працівники відповідали наступним вимогам:
- Були повнолітніми і мали громадянство України.
- Мали документи, що підтверджують відсутність алкогольної та наркотичної залежності, а також психічних захворювань.
- Не мали не знятої або непогашеної судимості, а також обмежень, встановлених судом.
- Були зареєстровані за місцем проживання.
- Були дієздатними.
Для отримання ліцензії необхідно дотримання всіх умов по персоналу.
Для отримання ліцензії на охоронну діяльність суб’єкт господарювання має надати наступні документи:
- Оригінал витягу або копія виписки з ЄДР.
- Завірена нотаріально копія статуту документу, в якій зазначено вид діяльності.
- Договір оренди або документи на право власності приміщення.
- Виписка з протоколу загальних зборів співзасновників про призначення на посаду керівника (директора).
- Пакет документів на співробітника, що є відповідальним за охоронну діяльність, а також наказ на його призначення на посаду.
- Копія паспорту та ідентифікаційного коду, довідка про відсутність судимості головного бухгалтера, директора та засновників.
Крім того фахівець, якого призначено на посаду керівника, має надати такі документи:
- Завірені печаткою органу, який їх видав, копії диплому про вищу військову/юридичну освіту, або копія трудової книжки/послужного списку.
- Завірену нотаріально копію військового квитка.
- Висновок медичної комісії про стан здоров’я, а також оригінали довідок з психіатричного та наркологічного диспансерів.
- Оригінал довідки про відсутність судимості.
- Копія паспорту та ідентифікаційного коду.
Ліцензія на охорону надається в випадку дотримання всіх ліцензійних умов, що затверджені постановою Кабінету міністрів № 960 від 18.11.2015р. Ліцензія діє на всій території України і не має обмеження щодо терміну дії.
Обов’язки суб’єкта
В разі отримання ліцензії суб’єкт зобов’язаний притримуватися наступних правил:
- Здійснювати охоронну діяльність з використанням засобів провадження, що зазначені у поданих до органу ліцензування відомостей та згідно з вимогами цих умов.
- В разі прийняття рішення про призупинення дії ліцензії припинити провадження охоронної діяльності та подати до органу ліцензування заяву про відновлення ліцензії.
Відмова в видачі ліцензії
За результатом розгляду заяви про отримання ліцензії, в її видачі може бути відмовлено з наступних підстав:
- Якщо в заяві про отримання ліцензії було встановлено невідповідність здобувача ліцензії ліцензійним умовам.
- В разі виявлення в підтвердних документах, що подані здобувачем ліцензії, невідповідних даних в разі виявлення розбіжностей між даними, що в них наведені та фактичним станом речей. Дані, підстава наведення яких суб’єктом господарювання не могла бути завідомо неналежною, не вважаються недостовірними.
Залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду може бути виконано на підставі:
- Подання не в повному обсязі підписаних документів, що подаються до заяви.
- Підписання заяви або інших документів, що до неї подаються особою, яка не має на це повноважень.
- Подання заяви з порушенням передбачених в Законі строків.
- Подання документів, що оформлені з порушенням Закону, які не містять обов’язкових даних або складені не за встановленою формою.
- Відсутність в ЄДР відомості про ліцензіата, або наявність в ньому відомостей про припинення його діяльності.