США десятиліттями міцно тримається у ТОП-10 країн за простотою ведення бізнесу. В своєму оцінюванні Світовий банк серед інших показників враховує легкість реєстрації компанії, податкове навантаження, мінімізацію витрат на обслуговування і доступ до кредитів.
Часто заокеанський напрямок обирають ІТ-компанії, технологічні стартапи, а також бізнеси, сфокусовані на логістичних та діджитал послугах. Та компанія у США не є «панацеєю від усіх бід», як і не є універсальним варіантом: перш, ніж прийняти рішення, рекомендуємо зважити усі за і проти.
Засновувати юридичну особу в США є зміст тоді, коли: а) ваші замовники/клієнти зосереджені на американському ринку; б) ви плануєте реальну діяльність на території хоча б одного штату; в) плануєте залучати місцевих інвесторів і користуватись гнучким корпоративним законодавством, наприклад опціонами, трастами, послугами номінальних власників.
Приємна перевага: попри наявність штатів, у яких корпоративне оподаткування близьке до нуля, жоден з них не входить до списків низькоподаткових країн (чи то пак переліків «чорних офшорів»).
Реєструвати компанію в США, на нашу думку, не варто коли: а) аргументами «за» є тільки популярність і розрекламованість юрисдикції; б) відсутні чітке бачення справи, бізнес-план та естімейти, як і розуміння основ місцевої податкової і корпоративної систем.
Якщо все-таки шальки терезів перехились у сторону відкриття компанії в США, до вирішення залишилось два ключові питання:
І. Вибір штату
Тут радимо звертати увагу на правове поле (яке може дуже істотно відрізнятись), наявну інфраструктуру, податкове навантаження, концентрацію інвесторів, щорічні обов’язкові звіти і платежі.
До прикладу, Делавер відомий розвиненою системою прецедентів у сфері корпоративних відносин, високим рівнем захисту прав директорів та акціонерів, а також добре врегульованими відносинами фаундерів з інвесторами.
Вайомінг є одним з найбільш «дружніх» до бізнесу штатів, без корпоративного податку і податку на дохід та на продажі. Натомість правова система тут не настільки налаштована до потреб корпорацій.
Флорида (вона ж «The Sunshine State»), теж не стягує податок на персональний дохід і передбачає відносно низький корпоративний податок з можливістю віднімати численні витрати від оподатковуваної бази. Водночас, реєструючи компанію у Флориді, слід бути обережним: століттями місцева судова практика стоїть на захисті інтересів споживачів, принаймні у спорах з бізнесом.
Невада ж займає у рейтингах зовсім не чільні позиції, та високий середній показник податкового навантаження зумовлений в першу чергу серйозними податками для азартного бізнесу та на продажі. При цьому персональний дохід в цьому штаті не оподатковується, ставка податку на нерухомість – одна з найнижчих у США.
- II. Вибір організаційно-правової форми
Найбільш імовірно, обиратимете між LLC та C Corporation. Є можливість також зареєструватись приватним підприємцем або заснувати Partnership, але в такому разі відповідальність не обмежиться тільки активами компанії: усе особисте майно може бути предметом стягнення.
C Corporation - найбільш поширена форма бізнесу, що приваблює інвесторів гнучкістю в управлінні. Фінансову відповідальність несе сама компанія в межах власного майна, а банки лояльні та надають кредитування. Хороший вибір для бізнесу, що планує швидке зростання.
LLC ж більше підходить для невеликого, нішового бізнесу. З корпоративної точки зору, LLC схожі на українські ТОВ. Але оподаткування відбувається інакше: сама LLC є «податково прозорою», натомість оподаткуванню підлягають фінансові результати засновників. LLC буде оптимальним варіантом, якщо бізнес не потребує зовнішніх інвестицій.
Щодо реєстрації, то зробити це можна у кілька способів (наведемо за рівнем складності):
А) Особисто в США;
Б) Обрати сервіс-провайдера і передати довіреність на вчинення всіх необхідних дій – класичний більш дорогий і часозатратний спосіб;
В) Подати документи онлайн: самостійно або з нашою допомогою – цей варіант є швидшим, дешевшим і простішим, а тому рекомендуємо саме його.
Після успішної реєстрації залишається чимало організаційних моментів, наприклад, отримання EIN (Employer Identification Number). Навіть якщо не плануєте наймати працівників, EIN буде потрібний для сплати податків, відкриття рахунків в банках та підключення фінтех продуктів. Також матимете вирішити питання з бухгалтерією: або замовити «під ключ», або вести самостійно (що при невеликих оборотах теж можливо завдяки багатьом зручним додаткам). Слід бути готовим стежити за регулярним поданням звітності: не тільки фінансової, а й для підтримання статусу «good standing».
Якщо думаєте над реєстрацією компанії в США і хочете оцінити чи справді це дасть поштовх вашому бізнесу розвиватись, звертайтесь: розкажемо усі деталі і допоможемо з втіленням.
Оксана Данкевич,
Юрист практики ІТ-права